۱۳۹۰ تیر ۱۶, پنجشنبه

فراخوان سازمان عفو بین الملل برای آزادی ابوالفضل عابدینی

خبرگزاری هرانا - در ادامه واکنش‌ها نسبت به ادامه بازداشت و محکومت فعالان حقوق بشر در ایران، سازمان عفو بین الملل طی بیانیه‌ای اعتراض آمیز نسبت به ادامه حبس ابوالفضل عابدینی نصر، فعال حقوق بشری در ایران، از همگان تقاضا کرده است تا طی نامه‌ای خطاب به رییس قوه قضاییه جمهوری اسلامی، بر آزادی بدون قید و شرط ابوالفضل عابدینی نصر تاکید شوند.
به گزارش تارنمای "میدل ایست برلین" و به نقل از سازمان عفو بین الملل، در این بیانیه از عموم خواسته شده است تا در امیل و نامه خود تقاضا شود که در مورد گزارش‌های مربوط به ضرب و شتم ابوالفضل عابدینی تحقیقات کامل، بی‌طرفانه و فوری صورت گیرد و از مقامات جمهوری اسلامی خواسته شود که عاملین شکنجه و اذیت و آزار ابوالفضل عابدینی نصر بی‌درنگ و در یک دادگاه عادلانه محاکمه شوند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

ابوالفضل عابدینی نصر، خبرنگار و مدافع حقوق بشر در حال حاضر در زندان اوین محکومیت ۱۲ ساله خود را طی می‌کند. از نظر سازمان عفو بین الملل عابدینی نصر یک زندانی صلح طلب و سیاسی است.

عابدینی نصر ۱۸ روز پس از انتخابات مناقشه برانگیز ریاست جمهوری در ۳۰ ژوئن ۲۰۰۹ دستگیر و در ۲۶ اکتبر ۲۰۰۹ وی به قید وثیقه از زندان آزاد شد، اما در سوم مارس ۲۰۱۰ و در جریان موج دستگیری مدافعان حقوق بشر او بار دیگر دستگیر گردید.

در حین دستگیری دفعه دوم، گویا وی مورد ضرب و شتم ماموران امنیتی قرار گرفته است. عابدینی نصر چهار روز پس از دستگیری به زندان اوین منتقل شد و طبق گزارش‌های موجود در زندان با وی بدرفتاری شده است. سه ماه بعد از آن ماموران امنیتی او را به زندان کارون اهواز منتقل کردند و در سپتامبر ۲۰۱۰ باردیگر وی را به اوین برگرداندند.

در ۲۹ مارس ۲۰۱۰ به وکیل ابوالفضل عابدینی نصر اطلاع داده شد که موکل وی به جرم شرکت در یک «سازمان غیر قانونی» و «تماس با دولت‌های دشمن» به دو ۵ سال زندان محکوم شده است.

۱۳۹۰ تیر ۱۵, چهارشنبه

شرایط جسمی انور حسین پناهی زندانی سیاسی وخیم است


 VVMIran
Vereinigung zur Verteidigung der Menschenrechte im Iran e.V.
Postfach 52 42
30052 Hannover
Tel.: +49 511 44 04 84
Fax: +49 511 26173 76
ماده 5 اعلامیه جهانی حقوق بشر 
احدي را نميتوان تحت شکنجه يا مجازات يا رفتاري قرار داد که ظالمانه و يا برخلاف انسانيت و شئون بشري يا موهن باشد.
ماده 9 اعلامیه جهانی حقوق بشر
هیچ کس را نباید خود سرانه توقیف ،حبس یا تبعید کرد.
ماده 19 اعلامیه جهانی حقوق بشر
هر فردی حق آزادی عقیده و بیان دارد و این حق مستلزم آن است که کسی از داشتن عقاید خود بیم و نگرانی نداشته باشد و در کسب و دریافت و انتشار اطلاعات و افکار ،به تمام وسایل ممکن بیان و بدون ملاحظات مرزی آزاد باشد.

شرایط جسمی انور حسین پناهی زندانی سیاسی وخیم است


حفظ جان زندانیان سیاسی و عقیدتی به عهده جمهوری اسلامی ایران می باشد
هموطنان آزاده – انسانهای آزادیخواه
انور حیسن پناهی فعال سیاسی و مدنی کرد به دلیل شرایط بد محیط  زندان از لحاظ سلامت جسمی در شرایط نامساعدی قرار گرفته است.با اینکه وضعیت و شرایط جسمی این فعال سیاسی و مدنی رو به وخامت گذاشته شده است ولی مسوولان زندان و ماموران وزارت اطلاعات تا این لحظه با اعزام این زندانی سرشناس به بیمارستان مخالفت کرده و مانع ازمداوای وی شده اند.
بدلیل فقدان امکانات پزشکی و درمانی زندان،  وعدم توجه از طرف مسئولین زندان وی به بیماری‌های متعددی مبتلا گردیده و اکنون در وضعیت بسیار ناگواری به سر می‌برد .
کمیته اقوام و ملل ایرانی کانون دفاع از حقوق بشر در ایران عدم درمان این فعال سیاسی و مدنی را که دچار ناراحتی های حاد جسمی است و جانش در معرض خطر جدی گرفته است را محکوم کرده و از تمامی نهاد و سازمان های حقوق بشری به خصوص از گزارشگر ویژه اعزامی شورای حقوق بشر درخواست اقدامات عملی برای آزادی فوری و بدون قید و شرط  انور حستن پناهی و دیگر فعالان سیاسی و عقیدتی در ایران میباشد.
321
کانون دفاع از حقوق بشر در ایران
کمیته دفاع از حقوق اقوام وملل ایرانی