۱۳۹۰ بهمن ۵, چهارشنبه

گزارش جلسه نمایندگی کلن ژانویه 2012


گزارش جلسه نمایندگی کلن ژانویه 2012
مازیار بذرافکن

جلسه داخلی نمایندگی کلن در روزیکشنبه  2012/01/22 راس ساعت 15 و با حضور آقایان  شهریار ایازی ، آرش ناجی ، مازیار بذر افکن و با حضور عضو جدید آقای احمد گنجی با قرائت دستور جلسه توسط مسئول نمایندگی راسما آغاز گردید. شایان ذکر میباشد که این جلسه به دلیل بعد مسافت اعضای نمایندگی کلن در اتاق پالتاک و اقای گنجی با برقراری تماس تلفنی برگزار گردید.

جلسه با قرائت اخبار پیگیری گردید . در ابتدا آقای مازیار بذر افکن به شرح اخبار زیر پرداختند :


1 – دستگیری و حبس فله ای معترضین عادی در قسمت غرب کشور مجموعه ای گسترده از اخبار ها گذشته را شامل می شود که بدلیل پرهیز از اطاله کلام بصورت کلی به آن اشاره می شود و در این زمینه همین بس که حتی به خانواده های دستگیری اعتراضات اخیر هم رحم نکرده و آنان را نیز در برخی موارد دستگیر کرده اند .
این تعداد قابل توجه از دستگیری در حالی انجام می شود که در ماده 9 اعلامیه جهانی حقوق بشر می خوانیم ( احدی را نی توان خودسرانه حبس یا تبعید نمود ) .
2 – بستن روزنامه ها و توقیف خبرنگاران و انتقال آنان به زندان های نیز حجم قابل تاملی از اخبار های گذشته را شامل می شود . ماده 3 اعلامیه جهانی حقوق بشر بر حق آزادی و امنیت شخصی هر انسانی تاکید دارد و این در حالی است که حتی روزنامه ها و خبرنگاران این مرز و بوم از انتشار واقعیت های جامعه محروم بوده و به همین دلیل کسب و کار خود را از دست داده راهی زندان های مخوف حکوت می شوند .
3 – رفتار با زندانیان که بدلایل واهی و با برچسب های مختلف در زندان های اسیرند مقوله ایست که در این روزها وجدان ایرانیان آگاه و جهانیان تیزبین را به خود معطوف داشته است . بر اساس اخبار مختلف منتشره از نابع متفاوت شکنجه در زندان های ایران بعد از اوج گیری اعتراضات عمومی با خشونت بیشتری اعمال می شود و رفتار های ناجوانردانه با زندانیان شکل و فرم حادی را به خود گرفته است .

4 – در ماه گذشته قسمت قابل توجه ای از اخبار مربوط به حاکم قضائی و برگزاری دادگاههای علنی و غیر علنی برای فعالان مدنی و جامعه حقوق بشری وبا دردمندان سایر عقاید بود نگاهی کوتاه به جرایم انتسابی ونحوه برگزاری دادگاه های را به این باور متکی میکند که هیچ ضابطه ای غیر اعمال ارعاب وتهدید جامعه براین محاکم استوار نیست و آشکارا ماده شش اعلامیه جهانی حقوق بشر که می گوید هرکس حق دارد شخصیت حقوقی او درهمه جا به عنوان یک انسان درمقابل قانون شناخته شود ویا ماده ده که می گوید هرکس با مساوات کامل حق دارد به وسیله دادگاه مستقل و بی طرفی منصفانه و علاناّ به دعوایش رسیدگی شود .چنین دادگاهی درباره حقوق و الزامات او و یا هر اتهامی که به او توجه پیدا کرده باشد اتحاذ تصمیم نماید را نقص کرده ندیده میگیرد .

بخش بعدی جلسه بررسی میثاق های اعلامیه جهانی حقوق بشر بود که آقای آرش ناجی به بررسی
ماده 19 اعلامیه جهانی حقوق بشر پرداختند :

ماده 19 – هرکس حق آزادی عقیده و بیان دارد و حق مزبور شامل آن است که از داشتن عقاید خود بیم و اضطرابی نداشته باشد و در کسب اطلاعات و افکار و در اخذ و انتشار آن ، به تمامی وسایل ممکن و بدون ملاحظات مرزی آزاد باشد .
در جامعه ما متاسفانه مردم عوام کشور و روزنامه نگاران و روشنفکران حق بازگو کردن اشکالات سردمداران کشور را ندارند و نمی توانند هیچگونه اعتراضی به اعمال آنها داشته باشند . و هرگونه اعتراض و افشاگری توسط روزنامه نگاران و روزنامه ها منجر به زندانی شدن و شکنجه آنها میشود . در پایان این بخش آقای احمد گنجی با بیان این مطلب که میتوان این ماده را به 2 بخش تقسیم نمود به شرح توضیح مختصری در این مورد پرداختند . توضیحات آقای ناجی شال بخش اول میشد و بخش دوم شامل استفاده از امکانات اینترنت و شبکه های ماهواره ای و تلفن میباشد که حکومت جمهوری اسلامی با محدود نمودن و حتی غیر قابل استفاده نمودن آنها عملا ماده 19 اعلامیه جهانی حقوق بشر را نقص میکند .

جلسه با سخنرانی آقای شهریار ایازی پیگیری گردید :
گویا اعدام وشکنجه، زندان و سرکوب تنها وسیله نجات رژیم می باشد 
فجایع بزرگ اعدام و سرکوب گروهی زنان، جوانان، دستگیری و شکنجه دانشجویان زندانی کردن روزنامه نگاران ، توقیف روزنامه ها ...... گویا رژیم اسلامی به بن بست رسیده و برای طولانی کردن عمر ننگین و بی محتوای خود تنها سرکوب مردم ایران را دیده و از این رو با زندانهای با نام وبی نشان و تشکیل گروهای سرکوب با نامهای بسیجی و لباس شخصی و ایجاد جو خفقان اطلاعاتی و سنگین برای مردم که سالها ادامه دارد و در در دوران گماشته شده ولی فقیه یعنی احمدی نژاد به اوج خود رسیده است .
در اوایل سال میلادی و بخصوص در ماههای اخیر به اوج خود رسیده و رژیم جمهوری اسلامی امسال را یکی از پردرد سرترین سالهای حکومت ننگین رژیم آخوندی خود چه در داخل و چه در خارج از کشور با مخالفتهای صریح ایرانیان خارج از کشور و  سازمان ملل ونهادهای حقوق بشری و دیگر کشورهایی که عضو این سازمان می باشد روبرو گردیده و گزارش های زیاد و پی در پی فجایع رژیم افکار وبه دید جهانیان و بگوش نماینده ویژه سازمان ملل آقای احمد شهید رسیده است .

این بار رژیم جهل و جنون و فساد جمهوری اسلامی با اعدام جوانان و نوجوانان با کمترین گناه و بدون دلیل قانع کننده این عزیزان کشورمان را به پای میز محاکمه نشانده  و آنها را در کمال بی رحمی و شقاوت  آخوندی و در نظر دیدگان عموم به اعدام محکوم  میکند . 
این در حالیست که رژیم جمهوری اسلامی علاوه بر زندانی کردن صدها انسان بی گناه از جمله دانشجویان ،نویسندگان ، روزنامه نگاران  و حتی جوانانی که مرتکب کمترین خلاف قانونی نشده اند با بزرگنمایی مسائل پوچ و بیهوده از جمله دادگاهای فرمایشی و تحت عنوان مخالف امنیت ملی آنها را اعدام و یا با یک درجه تخفیف به زندانهای طویل مدت مخوف خود محکوم میکند.

و یا تحت بد ترین شکنجه ها و با غرور . شخصیت انسانی و اجتماعی این عزیزان که خواسته هایی چون آزادی و حقوق مدنی را که حق اولیه هر انسانی میباشد خواستار بودند  بازی کرده و به آنها در زندانهای رژیم آخوندی به وسیله مزدوران و آدمخواران خود مورد تجاوز قرار میدهند و به شدید ترین و ضد انسانی ترین شیوه به این جوانان ایران زمین تجاوز کرده و حتی زیر شکنجه این مزدوران جان خود را از دست می دهند . 
 و به اصطلاح خود مخالفان نظام را سر جای خویش بنشاند . اما مرد م عزیز کشورمان خوب می دانند که این بهانه ها  همه از خالی بودن وجه نظام و دوره شکست و عقب نشینی آنان میباشد .
اینکه سران ضد انسانی رژِیم آخوندی ولایت فقیه حرفی برای گفتار و عملکرد خود نداشته و جز غارت منابع سرشار ملی میهن عزیزمان ایران . بهانه ای نداشته و از راههای دیگر فکر و روح مردم را درگیر مسائل پوچ و واهی می کنند  لذا جوانان و هم میهنان دلیر کشورمان چه در داخل و چه در خارج باید آگاهانه همه این مسائل را زیر نظر داشته و نگذاریم تمام وقایع ضد انسانی رژیم آخوندی که در این سی سه سال به سر مردم ایران آورده اند چه از نظر اعدام ، زندان ، شکنجه ، سنگسار ، قطع دست وپا، درآ وردن چشم فتجاوز . غارت اموال فرهنگی و ملی ایران . غارت و چپاول سرمایه های  آینده جوانان و مردم ایران به وسیله آخوندها و فرزندان نا خلف آنها به خارج از ایران  پیگیری کرده و حقوق ملت عزیز ایران را از کانالهای حقوق بشری و تحت منشور سازمان ملل را از این مزدوران ولایت فقیه و ضد انسانی پس بگیریم و امیدوار هستیم روز به روز با اسناد تازه تری که به وسیله ایرانیان وطن پرست به طور زنده و مستند وجود دارد وافشا میشود همچنین منعکس کردن این برنامه های ضد بشری جمهوری اسلامی به مردم داخل کشورمان و آگاهی دادن به آنهای که ندانسته به دامن این رژیم ضد بشری افتاده اند. و بیشتر نگذاریم مردم عزیز کشورمان گرفتار بازی این آخوندها قرار گیرند
با امید به ایرانی آزاد وآباد با هر تفکر سیاسی و باورهای دینی 

در پایان این بخش آقایان ایازی و مازیار بذرافکن و آرش ناجی به بیان نظرات خود پرداختند و در این رابطه اعضا به بحث و بررسی پرداختند
جلسه با بررسی عملکرد اعضا در کانون پیگیری گردید که با توجه به اینکه اکثر اعضای نمایندگی کلن در کانون دارای مسئولیتی هستند شرح این گزارش در گزارشات ماهانه کمیته ها ارائه میگردد .

جلسه با  بخش انتقادات و پیشنهادات  پیگیری گردید و پس از آن برگزاری مراسم ماه آینده نمایندگی مورد بررسی قرار گرفت .
جلسه رسما در ساعت 16 پایان یافت .


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر